Onze begeleiding
Onze begeleiding
Bij Atot10 doen wij pedagogisch Didactisch Onderzoek naar lees/ en spellingproblemen. Met diverse toetsen en analytisch onderzoek kijken wij naar wat voor dit kind de beste begeleiding en benadering is. Elk kind heeft zijn eigen leerkracht. Vanuit de meervoudige intelligentie sluiten wij daar bij aan.
Onze aanpak is
- Veelal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
- Gestructureerd.
- Uitgaan van mogelijkheden dus.
- Oplossingsgericht.
- Gericht op didactiek.
- En sociaal emotioneel opbouwend.
Omdat ouders een zo belangrijke factor zijn bij de leesontwikkeling van het kind hebben zij bij onze begeleiding ook een grote functie. Afhankelijk van de fase waarin het kind zich bevindt worden ouders geinstueerd hoe en hoe vaak zij hun kind moeten begeleiden. Omdat ouders samen met het kind deze instructie krijgen blijkt dit voor het kind een positieve uitwerking te hebben bij het maken van hun huiswerk. Ook ouders moeten extra leren!
Mayke is MSEN dyslexiespecialist.